پرش لینک ها

مشاوره کسب و کار

ارسال پیام بیشتر بدانید
مدیر مسئول ارژنگ ایرانیان

ویژگی های منحصر به فرد:

بروز بودن کسب و کار شما براساس رفتار حرفه ای شما در فضاهای نوین سنجیده می شود که نیاز به حضور مشاور متخصص در این زمینه دارد.

یک قدم جلوتر بگذارید:

با استفاده از تبلیغات هوشمند یک گام جلوتر از رقیبان خود بگذارید.

پلتفرم بومی اختصاصی:

با استفاده از پلتفرم بومی و اختصاصی از امنیت و مانایی اطلاعات خود  اطمینان خواهید داشت.

7
اهمیت مشاوره در موفقیت کسب و کار

بازار ايران با وجود فراز و نشیبهای بسیار، اما با ورود رقبای ریز و درشت تا حد زيادی تبديل به يک بازار رقابتی شده است و در اين ميدان تقريباً هيچ بازيگری تنها و بدون رقيب نيست . در اين فضا، توجه جدی به بازاريابی برای تمام شركتها يك امر ضروريست و كسانيكه در اين مورد غفلت كنند بسرعت ميدان را بنفع رقبا از دست خواهند داد . از آنجائيكه بازاريابی مانند بسياری از دانش های ديگر امروز امری تخصصی شده است، اتكای مديران شركت‌ها به روش های سنتی گذشته و پيروی از تجربه های قبلی كافی نيست و بايد به محض عوض شدن شرايط رقابت ،‌از شيوه هاي جديد بازاريابی استفاده نمود. از آنجائيكه امروزه مديران شرکت ها نیاز به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی در بكار بستن اين شيوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات يك مشاور بازاريابی كاملاً بديهی بنظر می رسد.

سازمان‌های بخش خصوصی به‌ویژه در ایران با شور و حرارتی خاص تأسیس می‌شوند، اما برای پایداری و ماندگاری آنان باید کوشید و این ماندگاری در پرتو کوشش و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران و انسان‌های مصمم و توسعه‌یافته است. پر واضح است که قدرت کشورهای توسعه‌یافته، در قدرت شرکت‌های توسعه‌یافته است و این شرکت‌های توسعه‌یافته با حضور، یاری و مشورت انسان‌های توسعه‌یافته تأسیس، دوام و بقا می‌یابند.

مشاوره نقشی حیاتی و تعیین‌کننده درحیات مادی و معنوی انسانها و بویژه در بهبود وضعیت کسب‌وکار دارد. آنچه مسلم است این است که مشاوره نیاز طبیعی بشر و پشتیبان او در تصمیم‌گیری‌های سنجیده است. نظر به شرایط نابسامان کسب‌وکار، امروزه اهمیت و جایگاه استفاده از خدمات مشاوره‌ای بیش از پیش نمایان است و هر چه زمان به جلوتر گام بر می‌دارد، این نیاز بیشتر نمود می‌یابد. به گونه‌ای که حالا دیگر کمتر می‌توان سراغ کسب‌وکاری موفق را گرفت که بدون یاری بازوی توانمند مشاوری اصلح توانسته باشد به جایگاه فعلی خود دست یابد.
البته پرواضح است که باید درابتدا به عنوان یک کارفرما، خود به تغییر متعهد شویم و از آمادگی خویش برای پذیرش آن اطمینان یابیم و درگام بعدی نسبت به قابلیت‌های مشاور یقین پیدا کنیم. رویکرد مشاوران حرفه‌ای صرف‌نظر از شیوه‌ی عملکرد آنها، در راستای تقویت بنیانهای کسب‌وکار بوده و درک مشترک و همزبانی میان کارفرما و مشاور گام ابتدایی در این فرآیند است.

بنابراین یک مشاور زبده، پس از شناخت کامل اجزای یک سازمان، ضمن تحلیل مسائل موجود، نسبت به ارائه راه‌حل و یا ایجاد حساسیت برای یافتن راهکار مناسب اقدام می‌کند. بدیهی است که هزینه‌کرد درآموزش و مشاوره به منزله یک سرمایه‌گذاری سودآور است که افق‌های روشنی را پیش چشم بنگاه‌های اقتصادی گشوده و سازمان را برای آینده مجهز می‌کند.

ممکن است سوال پیش آید که مشاوران حرفه‌ای و اصلح باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند. نتایج مطالعات متعدد صورت گرفته و مشاهدات محققان موید آن است که مشاوران حرفه‌ای رفتاری متمایز و خصیصه‌های متفاوتی دارند که موجب تمایز آنها از سایر مشاوران می‌شود.

از ویژگی های بارز یک مشاور خوب

امکان برقراری رابطه با مشتری

مهمترین ویژگی که یک مشاور باید داشته باشد، توانایی ارتباط برقرار کردن است. ارتباط برقرار کردن در مشاوره شامل تعامل بین دو فرد بالغ، حرفه ای و برجسته است.

شنونده خوبی باشد

مشاوره روندی دو طرفه است که مشاور باید هم در مورد کسب و کار و هم مشکلات تجاری مشتری بیاموزد. مشاور باید شنونده خوبی باشد تنها در این صورت وی قادر به ایجاد تغییرات یا پیشرفت در پارامترهای تجاری خواهد بود.

راستگو بودن

یکی دیگر از گزینه های مشاور خوب بودن صادق بودن است. تا زمانی که مشاور مشتری را از واقعیت ها آگاه نکند هر چقدر مشتری را مجذوب خود کند تاثیری ندارد.

ارائه تصویری برنده

مشاور باید تصویری حرفه ای، مناسب و معتبر از خود ارائه دهد. بیشتر مشاغل مشاوره ای باعث ایجاد تغییرات در سازمان می شوند. و همیشه مقاومت در برابر تغییر وجود دارد. از این رو ضروری است که مشاور معتبر، تأثیرگذار و مدبر باشد.

ایجاد اعتماد برای مشتری

مشاور باید از طریق رفتار و شخصیت خود احساس برنده بودن را ایجاد کند تا مشتریان شروع به اعتماد کردن به او کنند. بنابراین ایجاد اعتماد مشتری یکی دیگر از پارامترهای مهم می باشد.

ارائه تصویری درست از شرکت

بسته به سطح توانایی، نقش مشاوره ممکن است شامل توسعه کسب و کار و همچنین برخی فعالیت های پیش فروش باشد. در این حالت، مشاور با افراد بزرگی در صنعت، تصمیم گیرندگان، صاحبان یا مروج مشاغل مختلف در تعامل هستند.

ایجاد سبک منحصر به فرد

مشاور در معرفی خود و یا برقراری رابطه بسیار راحت باشد. مشاور باید از شیوه های قدیمی مانند کارت ویزیت برای معرفی خود استفاده نکند بلکه باید از مکانیزم جدیدی برای معرفی خود استفاده کند.

امکان برقراری رابطه با مشتری

مهمترین ویژگی که یک مشاور باید داشته باشد، توانایی ارتباط برقرار کردن است. ارتباط برقرار کردن در مشاوره شامل تعامل بین دو فرد بالغ، حرفه ای و برجسته است.

10+
سال ها تجربه فروش مستمر هدایای تبلیغاتی و اکسسوری موبایل
90%
رضایت بالای مشتریان
160+
شرکای تجاری ما در ایران
13m
بازار هدف چند میلیونی