پرش لینک ها

تبلیغات محیطی

ارسال پیام بیشتر بدانید
تبلیغات محیطی و تاثیر آن در کسب و کار شما

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی به تبلیغاتی می‌گویند که خارج از نقطه‌ی نهایی خرید مشتری انجام می‌شوند. این نوع از تبلیغات روشی است که هدفش ثبت کالا در ذهن مشتری است قبل از اینکه مشتری وارد فروشگاه شود. تبلیغات محیطی زیرشاخه تخصصی‌تر تبلیغات بیرونی است. به یاد داشته باشید که این دو تبلیغ باهم متفاوت هستند. تبلیغات بیرونی یا خارجی همان طور که از نامش پیداست به دسته‌ای از تبلیغات می‌گویند که بیرون از خانه انجام می‌شود.

تاریخچه‌ی تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی‌ترین از انواع تبلیغات است. در زمان مصر باستان سنگ‌های چهاروجهی به شکل هرم بودند که برای تبلیغ دین از آن‌ها استفاده می‌شد. نوع دیگری از ظهور تبلیغات محیطی قبل از تمدن استفاده‌ی ارتش‌ها از پرچم های بزرگ است. برخی اعتقاد دارند که یکی از مقاصد حمل این پرچم‌ها تبلیغات بوده است.

البته قابل به ذکر است که برخی از متخصصان بر این باورند که تولد این نوع از تبلیغات با نظام سرمایه داری گره خورده است. این گروه آغاز کار تبلیغات محیطی را زمانی می‌دانند که صنعت به وجود آمد و نظام سرمایه داری شکل گرفت.

تبلیغات محیطی بخش گیلان

(لاهیجان، رشت، بندرانزلی، آستانه اشرفیه و …)

برای انتخاب بهترین موقعیت برای تبلیغات محیطی بین عکس ها جابجا شوید

اصول تبلیغات محیطی

برای انجام هرگونه تبلیغی نیازمند رعایت اصول درست و علمی آن هستید. این اصول برای تمام کسب و کارها یکسان نیست. شما باید با توجه به نوع کسب و کارتان این اصول را رعایت کنید. یکی از این اصول انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن تبلیغ است. شما باید بدانید در چه مکان‌هایی تبلیغ تان بیشتر دیده می شود. یافتن مکانی که در آن جامعه‌ی هدفتان رفت و آمد بیشتری دارند، بسیار اهمیت دارد. برای مثال اگر می‌خواهید نوعی لوازم تحریر تبلیغ کنید بهتر است این کار را در خیابانی انجام دهید که چندین مدرسه در آن قرار دارد.

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید روانشناسی رنگ‌ها است. باید بدانید که کدام رنگ در شهر می‌تواند چشم مخاطب را به خود جذب کند.

معرفی انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی انواع مختلفی دارد. البته که ممکن است برخی از این انواع در بعضی از کشورها منسوخ شده باشند.

بیلبورد

بیلبورد مهم‌ترین وسیله برای این نوع از تبلیغات است. از آنجایی که حرف برای گفتن در این بخش زیاد است در بخش بعدی مفصل در این باره حرف خواهیم زد.

وسیله حمل و نقل

اگر دقت کرده باشید در سطح شهر اتوبوس‌های زیادی را می‌بینید که بر روی بدنه شان تبلیغ چسبانده شده است. وسیله نقلیه هم یکی از انواع پر طرفدار تبلیغات محیطی است. وقتی وسیله نقلیه را برای تبلیغ انتخاب می‌کنید، این تبلیغ در سطح شهر می‌چرخد. دیگر نیاز نیست که نگران انتخاب مکان درست برای تبلیغات خودتان باشید. وسیله‌ی نقلیه با چرخیدن در سطح شهر حتما به مکان مناسب برای تبلیغ شما هم می‌رود.

تلویزیون‌های شهری

در ایران تلویزیون‌های شهری طرفدار زیادی پیدا کرده‌اند. مخصوصا تلویزیون‌هایی پشت چراغ قرمزهای و چهارراه‌های بزرگ کلان شهرها نصب شده اند. رانندگان اتومبیل گاهی مجبور می‌شوند برای گذر از چهارراه زمان قابل توجهی را در ترافیک بماند. برای پر کردن زمان که پشت ترافیک مانده‌اید چه کاری بهتر از تماشا کردن تبلیغات تلویزیونی می توانید انجام دهید.

استندها

برخی از کسب و کارها از این استندها برای تبلیغات استفاده می‌کنند. البته که امروزه تعدادد افرادی که از این استندها استفاده می‌کنند کم شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل کم شدن طرفدارن استند، ناپایداری‌شان است. با کمترین بادی این استندها به زمین می‌افتند.
تبلیغات محیطی انواع بیشتری دارند که در اینجا به آن‌ها اشاره نمی‌کنیم. اما مهم‌ترین نوع‌شان همین موارد بالا هستند.